go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Тест драйв // Бягство от градската реалност с Corsa ecoFLEX

Бягство от градската реалност с Corsa ecoFLEX

Валентин Маринов Публикувано на: 29.11.2010, 13:21
© Cars Prosport
  • АРХИВ

  • Босът на VW остава, ще гони Toyota
    Босът на VW остава, ще гони Toyota
     
  • Специален VW Golf GTI заради юбилей
     
  • Засадиха нови брези в столичния парк на VW
     

Мъжете обичат да се фукат в коли. Понякога те придават идентичност, служат за помпане на самочувствие... Стъкла и ламарини, зад които никой не знае кой точно върти волана, но пък возилото би трябвало да говори много. В някои случаи направо крещи. В тази връзка жените също обичат да се фукат с коли. Замислих се за тези неща докато кръстосвах София с Opel Corsa ecoFLEX. На няколко по-оживени места ме зяпаха така, сякаш съм възседнал Ferrari или Lambo. И защо? Самият модел не е нов, а въпросната модификация се продава вече от месеци в България и също не се отличава с някакъв шашкащ външен вид. А, да, колата е брандирана с информация за ниски стойности за разход на гориво.

Това си е за зяпане. Направо ще ме "изядат" край пазари и кръстовища с тежък трафик. Не само у нас е така и не само по време на криза. "Колко харчи" е вечен въпрос и ще става все по-актуален, а в бъдеще може да звучи и примерно като "колко ток отива"... В случая интересното е само едно - наистина ли стойностите са такива? Да вярваме ли на смелите надписи - 4,6 л средно в града, 3,2 извън, което прави 3,7 комбинирано?! И още една стойност, за която също би трябвало да ни пука - 98-99 г/км CO2.

Избрахме този автомобил за първи български тест в този своеобразен рестарт на автомобилната секция в Prosport.bg, точно заради актуалността на модела в трудните времена. Горните числа би трябвало да привличат вниманието не само на хората, които търсят спасение в градската джунгла, а и на властимащите. При такива стойности държавата би трябвало да подпомага, например с данъчни облекчения и (или) бонуси за паркиране, хората, решили да си купят такъв автомобил. Защото харчи малко и замърсява малко. По този начин всички ще са доволни, а и родният автобизнес ще получи подкрепа. Подкрепа, каквато вече няколко правителства отказват да му окажат. Но това е дълга тема, която ние тепърва ще нищим.

Сега за еко корсата. Ще избързам да кажа, че за един уикенд (с шофиране също в петък и понеделник сутринта) поне при мен разходът бе малко по-различен. На градско отчете 5 на сто. Извън столицата свалих под 4 и в крайна сметка се оказа, че комбинираният за периода бе 4,3-4-5 л на 100 км. Когато връщах колата бях изхабил малко повече от една трета нафта. Карах умерено и безопасно, но не може да се каже, че съм галил газта. Идеята е, че ако човек иска и си създаде определени навици (да речем лек десен крак), може да изстиска още малко. Opel не лъже умишлено, фабричните стойности са постигнати в идеални условия, вероятно с по-добър дизел и на по-хубави пътища.

За този наистина примамлив разход и демонстрирана пъргавина се грижи познатият, но усъвършенстван 1,3-литров CDTI дизелов мотор с "комън рейл" и турбина с променлива геометрия. Максималният въртящ момент от 190 Нм се постига в диапазона от 1750 до 3250 оборота, а максималната мощност е 75 к.с. Поне на книга това е напълно достатъчно за мъник като Corsa. И предполага малко по-широко приложение за автомобил, който минава за градски. Ако си сам, или имаш само половинка без деца, той върши добра работа и на дълъг път. Почти няма да усетите как сте достигнали 120-130 км/ч. На задните места е сравнително широко, а багажникът се вмества в параметрите на класа и може да побере сакове с дрехи и фойерверки за изкарване на Нова година извън дома.

Примерно. За качествата на един от най-добрите автомобили в сегмент "В" е казано май всичко. Той е стабилен, послушен и маневрен. Тестовият е екипиран с парктроник, пълен електрически пакет, бордови компютър и т.н. и т.н. Материалите в интериора са от добро качество и пространствените пропорции са отлично разпределени. Няма сериозни забележки специално за варианта с този мотор. Налице е турбодупка и има какво да се желае по обезшумяването на купето от моторния отсек. Голямо предимство пък е вградената багажна система "Flex-Fix", която направи световна премиера с Corsa. Абсолютно незабележима е, защото се спотайва в задната броня. За сметка на това може да е безкрайно полезна - пренася до два велосипеда, или друг багаж, стига да можете да го закрепите. И ако се съди поне по снимките, колелетата няма да нарушат изцяло видимостта назад.

Базовата цена на Opel Corsa EcoFLEX е близо 23 хиляди лева, в зависимост от това, дали е с 3 или 5 врати. Може да се поръча и с автоматизираната скоростна кутия Easytronic, но лично аз препоръчвам 5-степенната механична, с която бе тестовата и с която си върши работата много добре в тандем с повратливия дизел. А въпросната цена би могла да е по-ниска, ако държавата най-накрая реши да направи нещо за екологията и за хората, решени да платят повече за нов автомобил с щадящ природата дизел.

ГАЛЕРИЯ

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • "Григор ли? А лекарите, учителите, пенсионерите, здравната каса ..."
    "Григор ли? А лекарите, учителите, пенсионерите, здравната каса ..."
     
  • Велик българин подчини елита и влетя на първа страница в Книгата на спортната слава
     
  • Гъргоров настигна Гущеров в листата на голмайсторите
     

FACEBOOK

Cars // //

Публикувано на:
  • АРХИВ

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО