go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Тест драйв // Dacia Duster разбива митове

Dacia Duster разбива митове

Драгомир Попов, topcars.bg Публикувано на: 29.11.2010, 15:52
© Dacia
  • АРХИВ

  • Range Rover - дизелов хибрид
    Range Rover - дизелов хибрид
     
  • Mercedes SLR McLaren: - небесносиният снаряд със 722 к.с.
     
  • Богаташ от Ню Йорк си направи Ferrari
     

Всеки, който поне веднъж e гледал предаването "Mythbusters" по Discovery Channel знае, че в него се изявяват двама бивши специалисти в областта на киноефектитe, които проверяват истинността на митове и легенди от градския фолклор. До скоро там участваше и една "кукла" на име Бъстър, от тези които автомобилните компании използват при краш тестовете на новите си модели. За няколко сезона телевизионна слава горкият Бъстър беше подложен на какви ли не мъчения. Малко или много подобна съдба има почти всяка продадена Dacia. Свикнали сме да приемаме моделите на румънската компания като изкусител номер едно за всеки, който оглежда пазара за нов служебен автомобил. А всички знаем как се карат такситата и служебните "баничарки".

Dacia иска да разбие този мит със серия нови модели, последният от които по ирония на съдбата се казва Duster. До голяма степен той ще ви накара да забравите всичко, което допреди сте асоциирали с марката Dacia. Силното си присъствие Duster дължи на мускулестите калници, големият пътен просвет и достойните за далеч по-скъпи офроуд возила ъгли на атака отпред и отзад. Действително Duster не може да се похвали с особено красив външен вид, но за разлика от други модели има недодялано, но характерно излъчване, което особено му отива.

Строгият родителски контрол на Renault се забелязва в интериора на Dacia Duster, който като качество на изпълнението е на светлинни години от първообраза Logan. Коженият волан, климатикът, удобните седалки и MP3 плейърът отдавна не са табу за Dacia. Пространство има предостатъчно, както за четирима възрастни и едно дете, така и за доста багаж. С базовата си цена от  19 990 лв. Dacia Duster не оставя място за нескромни претенции за по-качествени материали, повече внимание към детайла и допълнителни настройки на седалката на шофьора.

Dacia Duster страда от раздвоение на личността и не би трябвало да бъде другояче. Повече от ясно е, че моделът е разработен според указанията на Renault. Освен детайлите в интериора, двигателят също крещи „Renault". Едва ли някой друг път ще ви се случи да отворите предния капак на автомобил и там да видите логото на друга компания.

На разположение на клиентите са три мотора - един бензинов и два турбодизела. Интересното в случая е, че най-слабият от тях (1.5 dCi 85 кс) се явява и най-логичният избор. Ако се спрете на него ще запазите ниската цена и ще получите в замяна достойно представяне. С въртящия си момент от 200 Нм (52 Нм повече от базовия 1.6 бензин 105 кс) турбодизеловият агрегат позволява безпроблемни изпреварвания, но само в случай, че се адаптирате към работата на 5-скоростната механична трансмисия. Мощността се разгръща в кратък оборотен диапазон, което налага често препускане през предавките.

Двойното задвижване при Duster се предлага срещу доплащане за базовия мотор и за по-мощния от двата дизела 1.5 dCi 110 кс. Така или иначе, според предварителните очаквания, голям процент от клиентите на компактния кросоувър ще заложат на по-евтиното предно предаване. Замислете се, ако нямате високопланинска вила или не сте запален билкар, който мрази да ходи, защо ви е притрябвало да доплащате за 4х4. Напълно достатъчно е, че Duster предлага възможност за преодоляване на невулканични кратери, високи градски бордюри и паднали по средата на платното парчета скала.

Въпреки това, двойното задвижване успява да изтегли Duster от доста, меко казано, неприятни терени. За разлика от доста по-скъпи представители на класа, непретенциозният румънски офроудър предлага три настройки на задния диференциал, който е взет директно от Nissan. В зависимост от това накъде сте се запътили можете да избирате от три режима - Auto, Lock и 2WD.

Dacia Duster не очаква много от вас, не очаквайте много и вие. Въпреки това, френско-румънският кросоувър се справя чудесно с възложените му задачи и не се страхува от предизвикателства. Ако ви се иска да гледате останалите от високо и да не се притеснявате, че следващата дупка ще бъде фатална, доверете се на Duster. Не го бъркайте обаче с изтерзаното чучело Бъстър и проявете необходимото уважение, защото той го заслужава.

ГАЛЕРИЯ

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • Футбол ли? Чорбаджилъкът не е свършил! А и пазим пръсти за щракане на потни гюбеци
    Футбол ли? Чорбаджилъкът не е свършил! А и пазим пръсти за щракане на потни гюбеци
     
  • Млад треньор изригна срещу БФС
     
  • Всички гости си взеха мачовете за Купата
     

FACEBOOK

Cars // //

Публикувано на:
  • АРХИВ

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО