go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Тест драйв // Семейният бизнес на R-class

Семейният бизнес на R-class

Валентин Маринов, Cars Prosport Публикувано на: 09.12.2010, 15:09
© Cars Prosport
  • АРХИВ

  • Книга за Ferrari струва повече от кола Ferrari
    Книга за Ferrari струва повече от кола Ferrari
     
  • Най-мощният Мазерати се представя в Детройт през януари
     
  • Новото поколение BMW Z4 е с твърд покрив
     

Тествахме този автомобил заедно с моя приятел и колега от Проспорт.бг Петьо Костадинов. Може и да греша, но за мен R-class винаги ще си остане различната семейна кола за богаташи. Автомобилът на успелия татко, който хем вози семейството си в голям Mercedes и не помпозен и грозноват SUV, хем няма да се посрами, ако го използва в качеството на "екзекютив", вместо E, S, M или GL-class. Типичен кросовър като форма и предназначение. Имате едновременно ван, лимузина и умерен всъдеход, понеже притежава двойното предаване и базата на ML.

"Ами така е, хората стават все по-капризни и искат по няколко автомобила в един", каза ми преди години един човек от Mercedes на тест на друга машина на марката.
Петьо видя още едно предназначение, което лично на мен ми убягваше, може би защото нямам такъв тип мислене. R-class е способен да служи идеално като подвижен офис. Богатият татко би могъл да си върши работата в него, докато разкарва децата на детска градина и училище и всячески опитва да избегне ожулванията в сгъстения, изнервен трафик. При това можете да си го поръчате точно така - с всичко необходимо за разговори, преговори, с мултимедии и т.н. и т.н.

Тук се сещам и за друг мой приятел, с когото работихме за кратко в едно лицензно автомобилно списание - професор Харалд Лешке. Вече пенсиониран топдизайнер на Daimler-Chrysler, колоритният немец кръстосва между Германия и България с R-class, навърта му умопомрачителен километраж, че се и сприятели с родните пътни полицаи заради вечния казус "превишена скорост". Да, с въпросното возило не ви е нужен тежък десен крак, за да подминавате с иронична усмивка ограничителните знаци, но за това ще стане дума по-нататък.
И още един, последен пример - мой познат, голям началник в сериозна българска фирма си купи наточен до последно R-class, прибавяйки го към прескъпите си всъдеходи и лимузини. "Защо пък ти е R-class?", запитах го веднъж. "И да ти кажа, няма да ме разбереш", отвърна ми той. И разговорът приключи.

Въпреки всичко R-class все още не се приема така, както се иска на Mercedes. Продажбите не достигат планираните. Дали защото продължава да е много различен? Или защото някои все още робуват на стари догми, че силата на Mercеdes била в седаните и спортните бегачки?

Точно заради това R-class е сред желаните от нас автомобили при рестарта на автомобилната рубрика в Проспорт.bg. Странностите и многоликата му природа ни привличат. Миналата пролет му бе направен доста сериозен фейслифт и визията му сега има малко общо с предишната. Дават ми R 350 CDI, което означава 265 "коня" и доста сериозните 620 Нм макс. въртящ момент, изригващи в диапазона 1600-2400 оборота. Също като евентуалния си собственик, автомобилът си тежи на мястото, защото е снабден с постоянно задвижване на четирите колела 4Matic. Така при 2250 кг (празен!) R-class ускорява от място до 100 км/ч за 7,6 секунди! Просто за информация, защото този показател е последният, който би трябвало да ни вълнува в автомобил като кросовъра на Mercedes.

Освен пъргавият и еластичен двигател в софийския трафик ми прави впечатление и работата на 7-степенната автоматична трансмисия 7G-TRONIC (лостчето е на волана). А още по-добро впечатление тя прави при катеренето на Витоша, което минаваме с лек слалом. Почти няма поклащане в завоите или да кажем, че е като при "лек" автомобил. Става ми скучно. Свикнах много бързо с голямото туловище и без усилия маневрирах из столицата. Дизелът е отлично обезшумен, на моменти може да го сбъркаш с бензинов агрегат. Разходът? В града отчиташе малко над 11 л средно, после падна на 10 из Витоша.

А скуката? Ами нито съм бизнесмен, нито пък баща все още, а и няма деца в колата. Почвам да си играя с бутоните. Имаме въздушно окачване Airmatic, благодарение на което се променя просвета. Спускам на най-високото положение на каросерията - никакъв проблем. Имаме също избор на возия сред 3 режима. Мога да ви уверя, че се усеща огромна разлика между "комфорт" и "спорт". Но втвърдяването на амортисьорите не е за предпочитане при кола като R-class. Тя е предназначена да вози като яхта и го прави наистина добре, при това без опасност от морска болест.

Пробвахме механизма на седалките на втория и трети ред, но не сме слагали деца там. Тук искам да подчертая, че има какво да се желае по отношение на по-лесното боравене с креслата, ако решите да настанявате там хора или да ползвате мястото за багаж. Други марки са решили въпроса доста по-практично. Това е и най-сериозната ми забележка към автомобила. За друго не мога да се хвана.

Обикновено се почва с впечатления от дизайна, но тук ще завършим с него. Предишният R-class обра много критики с муцуната си, дори в своята родина. Реномирано немско списание веднъж нарече предницата "рибешка физиономия". Заради формата на фаровете. Сега това е променено - R носи последните черти на марката и на прототипите, които виждахме в последните години по световни изложение. Така и трябва. Изглежда много по-спортен и елегантен. Чертите вече са заострени. Възприема се много по-бързо с новата радиаторна решетка, с голямата звезда и "злобничките" светлини.

Естествено, това също не се хареса на някои хора. Намират се "експерти", които недоволстват, че сега кросовърът бил загубил от отличителния си "чар". Хора, Mercedes не е на този свят, за да шокира. Аурата на марката винаги е била в друга светлина. Е, има и с какво да шокира, но това са едни други машини (SL и SLS, примерно). При R-class задачата е друга и, поне според мен, той си я изпълнява добре. Какво като още не разбирам от бизнес и деца?! Автомобилът разбира.


Технически показатели

R 350 CDI 4Matic


Двигател - 6-цилиндров
Работен обем - 2987 куб. см
Максимална мощност - 265 к.с. при 3800 об
Макс. въртящ момент - 620 Нм при 1600-2400 об/мин
Ускорение 0-100 км/ч - 7,6 сек
Максимална скорост - 235 км/ч
Трансмисия - 7-степенна автоматична G-TRONIC
Разход на гориво - 8,5 л/100 (комбиниран)
Вредни емисии (CO2)  - 223 г/км
Гуми/джанти - 255/55/R18
Тегло - 2295 кг
Обем на багажника - 633-2385 л

ГАЛЕРИЯ

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • "Григор ли? А лекарите, учителите, пенсионерите, здравната каса ..."
    "Григор ли? А лекарите, учителите, пенсионерите, здравната каса ..."
     
  • Велик българин подчини елита и влетя на първа страница в Книгата на спортната слава
     
  • Гъргоров настигна Гущеров в листата на голмайсторите
     

FACEBOOK

Cars // //

Публикувано на:
  • АРХИВ

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО