-
АРХИВ
-
Франкфурт 2011: Британският Porsche Cayenne
-
Нов Mercedes C-class след 2 години
-
Уебър шпори своето Porsche 911 GT2 RS на писта
30 процента е спадът в продажбите на нови коли у нас през ноември, спрямо същия период на миналата година, показва официалната справка на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.
За 11-те месеца на 2011-а са изтъргувани 16560 коли или общо 17327 моторни превозни средства, ако броим мотоциклетите, автобусите и камионите. За 2010-а тези стойности са съответно 23697 и 24643. Някои отчитат "спад на спада" (в сравнение с 2009 към 2008 г.), но към момента това по-скоро е слаба утеха за вносителите. За криза почна да се говори още през 2008 г., а с днешна дата пропадането в бизнеса спрямо тази година е цели 80 процента. Което при и без това малкият пазар у нас си е сериозен проблем. За съжаление вече няколко правителства отказват да подпомогнат търговците на нови возила и по този начин да освежат тотално остарелия ни и опасен автопарк. Сегашното управление пък дори прави спънки, оплакват се от АПП. В Западна Европа и Румъния, например, властимащите взеха доста мерки, за да стимулират продажбите на нови коли.
№1 в България продължава да бъде Toyota с 1786 сделки, пред Ford - 1547, Volkswagen - 1506, Peugeot - 1305 и т.н. Търсени са най-вече автомобилите от ниските класове и тези, които служат на бизнеса. Логично лидер при леките коли е Dacia Logan, изтъргувана в 795 броя до края на ноември. В тази бройка влизат и продажбите на хечбека Sandero, събрат по платформа и техника на Logan.
При отделните сегменти води В с цели 24 процента. Там са Logan, Sandero, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Peugeot 206+/207 и т.н.
Пласирани са 323 мотоциклета (447 за 2009-а), а при автобусите и камионите ситуацията е 767 към 946 броя. Лидер там е Iveco с 242 сделки, докато убедително начело в листата на моторите е Peugeot със 131 двуколесни, което прави 40 процента дял.
|