-
АРХИВ
-
Близо 3 милиона евро се помляха в Япония
-
Женева 2011: Вторият живот на Gordini
-
Бялата птица Megane Coupe Monaco GP
Автомобилите на Lamborghini постоянно са наричани "самолети". Сега обаче сходството става пълно - марката стигна до услугите на гиганта Boeing при разработването на дългоочаквания и постоянно споменаван наследник на Murcielago.
Каросерията и шасито на звяра, който ще видим за първи път през март в Женева, са от карбон. Инженерите в Boeing, както и спецове от университета във Вашингтон обаче имат тежката дума за самия материал, обработката му, аеродинамиката, здравината и т.н. и т.н. Въпросът е конструкцията на суперспортната бегачка хем да осигурява динамика и скорост, хем да е максимално безопасна за двамата пасажери в кокпита.
Няколко имена вече се спрягаха за автомобила. Твърди се, че италианците под шапката на концерна VW са запазили името Aventador в САЩ, но по последни информации колата може да бъде наречена и просто LP 700-4.
700 идва от максималната му мощност, напомпана в 6,5-литровия 12-цилиндров двигател. 4 означава пък двойно предаване със съединител "Халдекс". Нова е трансмисията. Тя е 7-степенна автоматична, с двоен синхронизатор и тежи повече от скромните 20 кг. Твърди се, че превключва предавките за 50 милисекунди. За сравнение, скоростните кутии във Формула 1 правят това за 40.
Автомобилът е с общо тегло от 1575 кг, което също е повече от отлично. На писта пилотите на Lambo са успели да постигнат време от 2,9 секунди от място до 100 км/ч. Максималната скорост пък е 350 км/ч. Окачването на новия властелин на пътя е заимствано от Формула 1.
|