go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Тест драйв // Mitsubishi ASX - нисък разход под открито небе

Mitsubishi ASX - нисък разход под открито небе

Валентин Маринов Публикувано на: 28.01.2011, 20:59
© Cars Prosport
  • АРХИВ

  • Chrysler 200 кабриолет - на светло
    Chrysler 200 кабриолет - на светло
     
  • Ford е най-практичен у нас, сочи проучване
     
  • Женева 2011: Phantom в контакта
     

Mitsubishi ASX е най-новото попълнение в гамата на японската марка. Продава се от няколко месеца в България и може би единствено кризата, свила няколко пъти родния автомобилен пазар, е причина да не го виждаме под път и над път из България. Защото иначе е симпатичен, компактен градски SUV с много достойнства.

И имаме добра новина за онези, които кризата само ги притеснява, а не просто засяга сериозно - новият му дизел харчи много малко и в някои отношения се държи като бензинов двигател. ASX ползва платформата и някои от частите и агрегатите на Outlander, но чисто визуално е взел физиономията на Lancer. Което е друга добра вест, защото хем излъчва агресия и гледа лошо, хем характерът му е по-благ заради по-високата каросерия и заоблените форми. Погледнат отвсякъде, автомобилът изглежда безупречно.

Първото, което ми прави впечатление в интериора, е високото качество на материалите. Пропуснах да вметна, че взехме за тест до Велико Търново и обратно ASX 1,8 DI-D ClearTec с най-високото оборудване Instyle+. Което излиза 60 990 лв. Струва ли си парите? За мотора и ClearTec ще стана дума по-долу. Разпологаме с кожен салон, а поставените на най-видни места и най-достъпни за сетивата пластмаси са меки на допир.

Подлакътникът е подвижен, а в него намирате входове за USB, AUX и 12V. Няма да мога да изредя всичко, ще наблегна на най-приятните и практични неща. Като например стъкленият покрив с вътрешно диодно осветление. Покрит е от кора, която се плъзга автоматично, при това колкото поискате. Под открито небе, особено през зимата, когато всеки слънчев лъч си е бонус, усещането за пасажерите е коренно различно. "Отваря" се целият интериор, който и без това е достатъчно просторен.

Автомобилът е компактен, но в Mitsubishi доста удачно са се справили с разпределението на пропорциите. Багажникът е с обем от 442 л - по-голям е от този на някои конкуренти, пред други отстъпва. Спокойно може да побере саковете на двама души за море или ски. Че и с играчките на едно дете може да се справи в добавка. На втория ред седалки двама възрастни се чувстват комфортно. Същото се отнася за шофьорската седелка и тази от дясно. Видимостта от всички позиции е отлична.

Така, след като се натоварихме и потеглихме, мога да разгледам какво предлага ASX в графата технологии. Още при отварянето на петата врата съзрях субуфера на впечатляващата аудиосистема Rockford Postgate (710W усилвател и 8+1 колони). Уверявам ви, че "звуковата картина", както се изразяват някои, може наистина да бъде брутална. Отделно разполагате с мултикомунакационна система с тъчскрийн, навигация, бордови компютър, bluetooth, камера, която помага при паркиране назад с изображение на екрана и т.н. и т.н. Много ефектно се работи с панелът й, който се отваря, за да му поставите DVD или MP3, примерно.

С това оборудване автомобилът върви с чип за базключово отключване и стартиране на двигателя (има бутон) и чипът само трябва да е под ръка. На първия светофар усещам една от функциите на ClearTec. Разполага с автоматична "Stop&Go" система, която гаси мотора при отделяне на крака от съединителя. И го стартира почти неусетно с обратното движение. Така се спестява гориво и по-малко се замърсява околната среда. За което има още две чудесии - регенериране на енергията при боравене със спирачния педал (не е KERS като във Формула 1) и индикатор на таблото кога е най-добре да сменяте предавки (излиза надпис shift и стрелка).

С всичко това и новият дизелов двигател, ASX трябва да харчи много малко, ако се вярва на официалната информация - 5,7 л/100 км средно. Което звучи невероятно дори за малък всъдеход със скромните 1525 кг с 4х4. Защото се предлага и без двойно предаване.

Имам богат опит с 2-литровия TDI ("помпа-дюза") на Volkswagen в Lancer. Отличен е като икономичност и динамика, но е малко шумен, работи твърдо и има турбодупка. 1,8 Di-D качва нивото значително, най-малкото е "комън-рейл" - по-модерната технология. Работи плавно, а 150-те му "коня" са достатъчно мощни и пъргави, насочвани умело от отличната 6-степенна механична трансмисия. Турбодупката тук е нищожна.

Като повечето дизели е просто перфектен и еластичен на ниските и средни обороти - 300 Нм максимален въртящ момент се стоварват още между 2000-3000 оборота. В началото може да го вземете за бензинов, защото е тих, отделно каросерията е обезшумена добре. Чува се само свистенето на турбината, но онези, дето обичаме колите и още повече обичаме да ги караме, даваме мило и драго за това свистене.

На излизане от София ми прави впечатление, че средният разход е около 8 литра. Хм, дали пък наистина няма да ни изненада? Все по-малко се удивлявам, колкото повече ASX "лапа" километрите. В един момент бордовият компютър показваше под 6 л, когато шофирахме доста уставно заради камерите и пътните полицаи. В крайна сметка изминахме към 500 км при отчетени 6,2 л/100 км с трима възрастни мъже на борда и постоянно включен климатроник. И не сме го щадили, както може да се предположи.

Предполагам как се справя дизелът с по-лекия и много по-аеродинамичен Lancer и направо завиждам...

Пробвахме двойното предаване на много лек офроуд, защото макар да има 4WD, че и блокаж (избирате ги с контролер между предните седалки), ASX далеч не е автомобил за тежки трасета. Няма да ви предаде, стига да не искате от него повече от това, на което е способен. Основното му предназначение обаче е да ви вози по нормален път, независимо дали в града, на дълъг път, на пикник, за риба и т.н.

По-долу ще видите, че триото от Проспорт.бг има някои забележки, но като цяло сме много доволни от автомобила. С това оборудване и двигател ще е грехота крайният извод да е негативен. Няма начин. А дали си струва парите? Ами 61 000 лв. не са малко пари, но защо да не поглезите с една многофункционална кола с най-разнообразни предназначения. Можете да имате ASX и за много по-малко - без скъпите екстри.

Като каросерия и практичност - такива ще са возилата на бъдещето. Също и като разход на гориво...


Плюсове
+ Отличен дизайн. Няма нищо шашкащо, но и нищо дразнещо, просто една добре изглеждаща модерна кола.
+ Добри пространствени пропорции в интериора.
+ Не знаем нищо за 1,6-литровия бензин (117 к.с.), но дизелът е дяволски добър. Без забележки!
+ Изобилие от екстри и нива на оборудване. Можете да си позволите доста глезотии, но и за 45-50 хиляди ще ви върши отлична работа като семеен автомобил.

Минуси
- Окачването е прекалено твърдо или просто не е настроено добре. Колата подскача при неравности, например бабуни, а с такива са пълни дори оскъдните ни (добре, че е Бате Бойко) магистрали. На места задницата поднася за миг и така се внушава чувство за нестабилност. А ASX не е нестабилен, разполага със стабилизиращата програма на Mitsubishi и като цяло стъпва добре, не се клатушка в завои.
- Два двигателя в гамата са малко, няма да е лошо да се добави и по-голям бензинов агрегат.
- Същата работа и при трансмисиите - 5-степенна механична за 1,6 и 6 скорости за дизела. Липсва автоматик, от това губи модела.



Технически показатели

Mitsubishi ASX 1.8 Di-D

Двигател - 4-цилиндров, дизел
Работен обем - 1787 куб. см
Максимална мощност - 150 к.с. при 4000 об
Макс. въртящ момент - 300 Нм при 2000-3000 об/мин
Ускорение 0-100 км/ч - 10 сек
Максимална скорост - 198 км/ч
Трансмисия - 6-степенна механична
Разход на гориво - 5,7 л/100 (комбиниран, по заводски показатели)
Вредни емисии (CO2)  - 150 г/км
Гуми/джанти - 215/60/R17
Тегло - 1525 кг
Обем на багажника - 442-1219 л 

Базова цена - 33 990 лв. (за 1,6 2WD)

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • О, Джизас (и Тангра)! ВАС образувал дело за "Българска армия" и "Панчарево"
    О, Джизас (и Тангра)! ВАС образувал дело за "Българска армия" и "Панчарево"
     
  • Милева атакува в Патентно ведомство. Жалещи не са си платили 15 лева такса
     
  • И кафе е спонсор на ЦСКА
     

FACEBOOK

Cars // //

Публикувано на:
  • АРХИВ

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО