go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Новини // Покарахме електрическото Mitsubishi i-miev

Покарахме електрическото Mitsubishi i-miev

Валентин Маринов Публикувано на: 07.02.2011, 16:02
© Cars Prosport
  • АРХИВ

  • Toyota Prius удари 1 милион в САЩ
    Toyota Prius удари 1 милион в САЩ
     
  • Само 400 броя от Impreza WRX STi tS
     
  • Mercedes с проект за градски коли
     

Може да не вярвате в електрическото бъдеще на автомобилите, но то ще ни застигне дори по-бързо от очакваното.

Едно от доказателствата вече е в България - Mitsubishi i-miev. По-запознатите може да са чели някъде за това напълно електрическо возило. Днес български журналисти направиха по няколко километра зад волана на електрокара из София.

Официалната му премиера ще е през юни на софийския автосалон, но ако има мераклии, могат да си го поръчат още сега в "Балкан стар". Цената е 29 990 евро без ДДС. Подробно ще им си обясни как работи и т.н.

Това не е точно тестдрайв. Запазвам си правото да направя подробен и обективен през лятото, когато лично ще изпробвам и процеса на зареждане с ток. Сега само ще разкажа това, което видях, усетих и... не чух. Разклонител няма да търся - машинката си има всичко (виж галерията).

i-miev е в България заради конференцията за електромобилите в четвъртък и петък в столицата. Чакаме я с интерес, защото на форума може да стане ясно дали родното правителство ще се реши по подпомага вносителите на такива автомобили, техните собственици и останалите по (електрическата) мрежата. Така поне е в белите страни.

Както вече сте се уверили от снимките, i-miev е типичен градски автомобил, чийто пробег с едно зареждане в контакта достига 150 км. У дома това ще ви отнеме 6-8 ч и 2-3 лв. за изцяло пълна батерия. Бързото зареждане пък става за половин час. В България още няма инфраструктура за този процес - още един въпрос за конференцията.

На задния ред седалки могат да се возят и възрастни хора - мъник е, но с голяма база. Аз първо седнах да карам, а после се и повозих. Ключът на стартера е напълно нормален, завърта се като при редовите коли. На таблото трябва да светне надпис Ready. Нищо не чувам. Ама абсолютно нищо, не е като при хибридите, където все пак разбираш, че двигателят е "запален" от леко разтърсване.

Получавам инструкция да тръгна. И тръгвам. Трансмисията е автоматична, като освен познатите режими, има и такива специално за шофиране в града (В) и на извънградско (С). Самото табло е малко и електронно. Там личат надписите Charge (когато батерията се зарежда) и Eco, има показател колко километра ви остават до зареждане и такъв за самата енергия с изобразена бензиноколонка. Което буди усмивки.

И аз вече знам - бензин няма! Автомобилът върви абсолютно безшумно, но набира съвсем прилично и при режим В спира сам, когато си вдигнете крака от педала за газта. Кара се много леко, воланът е лек и "повратлив". И как иначе при тия 13-цолови колела... Аз поне свикнах бързо. Няма нищо шашкащо, всичко останало вътре си е като при "нормалните" коли.

Връщането към "рутината" също ми дойде изневиделица - в първите няколко километра после трябваше да свикна с боботенето на дизела на личното ми возило.

Засега ще спра дотук, защото тепърва ще се говори и пише много за този автомобил и неговите събратя. До 2015 г. на всеки модел в гамата на Mitsubishi ще има по един електрически и/или хибрид, който пак ще може да се зарежда с ток.

Симпатичният i-miev сега навлиза в Европа, а през април е премиерата му в САЩ. В Норвегия вече са поръчани 400 броя. А в по-големите страни се планират обеми от над 1 милион от въпросната 2015 г.

Добре дошли в смелият, нов свят!

Технически показатели

Mitsubishi i-miev

Двигател - Реверсивен синхронен трифазен електродвигател с постоянни магнити
Максимална мощност - 67 к.с. при 2500-8000 об
Макс. въртящ момент - 180 Нм при 0-2000 об/мин
Задвижване - задно
Ускорение
0-100 км/ч - 16 сек
Максимална скорост - 130 км/ч
Консумация на ел. енергия - 135 Vh/км
Акумулаторна  батерия - Литиево-йонна
Напрежение - 330 V
Тегло - 1110 кг
Обем на багажника - 235-860 л 

Цена
- 29 990 евро без ДДС.

ГАЛЕРИЯ

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • Германците знаят ли за немската методика?
    Германците знаят ли за немската методика?
     
  • Алвеша е новият старши на ЦСКА
     
  • Румъния ще подкрепи Молдова за падбол
     

FACEBOOK

Cars // //

Публикувано на:
  • АРХИВ

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО