-
АРХИВ
-
Kia прави реклама с баскетболна забивка
-
Audi R8 Spyder излезе от "конюшната"
-
General Motors мина Toyota по продажби
4-милионният дизелов двигател 1,3 16v MultiJet бе произведен в завода на FIAT в Биелско Бяла, Полша. Вградиха го във FIAT 500, предназначен за Франция.
Технологията MultiJet е нещо като продължение на преобразилата дизелите система Common Rail, която, припомняме, е дело на FIAT, а не както погрешно се смята от някои на Bosch. "Комън-рейл" се появи за първи път през 1997 г. и в края на 90-те вече бе продадена на немската и на други фирми, но италианците си запазиха правото да я използват.
Те лансираха MultiJet през 2003-та. Въпросният мотор 1,3 16v MultiJet е носител на много награди, включително Двигател на годината в категорията 1,0-1,4 през 2005 г.
Наличен е с различни нива на мощност: от 75 к.с., с фиксирана геометрия на турбокомпресора, до 85 к.с. и дори 95 к.с.,и двата с променлива геометрия на лопадките.
При всичките си версии MultiJet осигурява отлична динамика, еластичност и нисък разход на гориво, благодарение на своята модерна технология, предлагаща също дълги интервали на обслужване: смяна на масло на всеки 35,000 км и обстоен сервиз през 250,000 км.
Технологията MultiJet е приложена в много автомобили на групата FIAT - 500, Punto, Lancia Ypsilon, Alfa Romeo MiTo и т.н. От 2008 г. 1.3 16v MultiJet се произвежда и в завода на FIAT Powertrain в Индия.
|