go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Тест драйв // Ford Grand C-Max - колата на тайфата

Ford Grand C-Max - колата на тайфата

Валентин Маринов Публикувано на: 03.05.2011, 18:47
© Cars.Prosport
  • АРХИВ

  • Porsche ще прави спортните коли във VW Group
    Porsche ще прави спортните коли във VW Group
     
  • Женева 2011: спортен ван R-Space от Renault
     
  • FIAT със семеен миниван от Сърбия
     

В последните години Ford е извън клишетата. И сами можете да се убедите в това, дори ако не притежавате Ford. Личи по дизайна - вътрешен и външен. Поради тази причина и аз подходих "извън клишетата" към семейния ван Grand C-Max. И защо трябва задължително да е семеен? Не може ли да е нещо различно?

Мислех за това на път за Ловеч с взетия за тест Grand C-Max. Имах шанса да го пробвам заради полуфинала за Купата на България Литекс - Левски. Нещата се връзват, защото Ford има много общо с футбола покрай Шампионската лига, а на родна земя е спонсор на турнира, за чиито финал вече се класираха ЦСКА и Славия.

Не ми се случва за първи път да съчетавам двете неща, но всичко сега е много различно. Първо, съвсем сам съм, а колата предполага повече пасажери. Второ, не е дизел, а това се случва все по-рядко на тест. Трето, натъпкана е не само с екстри, а и с много нестандартни решения, така че потеглям със сериозни съмнения дали ще ги опозная всичките.

Нека започна оттам, че Grand C-Max е 7-местен, като третият ред седалки (две) е напълно реален. Аз съм с нормално телосложение, седнах там и не ми се наложи да си представям, че съм жизнерадостен хобит. Ако тези седалки не ви трябват, правите под с тях и значително увеличавате багажното пространство. Иначе то е нищожно, но няма как - ванът има компактни размери.

Забелязвам и една друга "магия", но на втория ред. Средната седалка там може да влезе... в тази отдясно. Така си освобождавате място за ски или нещо друго. Голямо предимство са страничните плъзгащи се врати - така достъпът е по-лесен, можете да тикате по-обемисти предмети или по-лесно да излезете от колата, ако сте паркирали, да речем, край кино "Арена" в четвъртък.

Разполагам още със стъклен покрив с кора, която се прибира и отваря на импулси, климатроник, парктроник, управление на аудиосистемата от волана, круиз контрол, безключово запалване на мотора, огледало за следене на седящите отзад... Лостът за 6-степенната предавателна кутия е "качен" удобно на централната конзола. Като стана дума за аудиото - доста добро е, с баси, които удрят в гърдите. Сякаш има още едно сърце този автомобил.

Тук идва ред да обърнем внимание на основното му сърце - 1,6-литровият бензинов турбодвигател ЕcoBoost със 150 к.с. Късметлия съм, това е най-интересният мотор в богатата двигатетелна гама на модела, включваща по два бензинови и дизелови агрегата, но с много по-изобилен избор на максимална мощност. В случая конкретно можете да получите и 180 "коня" от същия 1,6 EcoBoost.

Покрай личната ми кола и разни други дизели, почти отвикнах да карам бензинови возила. И правя неуместни сравнения. Струва ми се, че моторът се държи като дизелов, защото е доста еластичен и на магистрала, ако сте по-мързелив шофьор, не е необходимо дори да превключвате. Правих си експерименти с четвърта и пета предавка, оборотите падаха около 1000, но успявах да дръпвам само с газта. За което си има логично обяснение - високият въртящ момент, връхлитащ още на ниските обороти (виж по-долу).

Не само двигателят е тих, във Ford са положили усилия да изолират автомобила също така от аеродинамичния шум и от този на гумите.

Отчетеният среден разход на гориво от бордовия компютър бе 8 л/100 км. Има какво да се желае, но в интерес на истината ванът бе много нов преди месец - на около 1000 км. Предполага се, че при разработен двигател ще харчи по-малко.

Покрай равномерната и плавна работа на мотора, впечатление почти веднага ми направи отличното пътно поведение. Страшно важно е в днешни времена по-високите автомобили - всъдеходи и ванове, да се държат като ниски коли. Шофьорът да остане с впечатлението, че кара по-лек автомобил. Така въпреки дъжда придобих увереност и спуснах s-образния наклон преди Ябланица в лявата лента, изпреварвайки доста машини.

Същото нещо се случи на връщане, но вече на фарове и по обратния наклон. Тук се сещам за един от ключовите моменти в теста - карането на тъмно. Така човек има шанса да надникне и в "тъмната" страна на всеки автомобил. А тъкмо си мислех, че само ще хваля, защото няма за какво отрицателно да се хвана.

Знаете каква тъмница е по родните пътища. Така излезе един минус - осветяването в интериора не е на ниво. Имам предвид, когато не сте запалили вътрешните лампи. Съвременните коли разполагат със светлинки на волана, централната конзола и т.н. Така е хем по-уютно, хем имате някаква светлина в салона - за да смените диска, да вземете напитка и т.н.

Пуснах в тъмницата друг автомобил напред, за да ме води в непрогледната нощ, но точно преди магистралата (пак по s-ките) подло го изпреварих, защото десният ми крак не издържа на напрежението, подмамен от отзивчивия педал на газта.

Беше приятно пътуване с отличен автомобил, закарал ме на един от най-добрите мачове в родния футбол този сезон. Най-важното е, че погледнах на тази кола нестандартно и тя никак не ме разочарова, напротив. Отвърна ми авантюристично. Защо пък точно фамилен ван?

Може да го ползвате да ходите с тайфата приятели на мачове по мъжки (или по женски) на ски, на уикенди в планината, на излети... Също така с други двойки и без деца, защото предишното звучи доста утопично. Кога 4-5 жени едновременно ще пуснат мъжете си за рандеву с кола, която изглежда толкова добре отвътре и отвън?


Плюсове
+ Отлично съчетание между външния и вътрешен дизайн. В случая красотата не е самоцел, а носи и удобства.
+ Чудесен двигател, предавателната кутия също я бива - работят в добър дует.
+ Много практични решения със седалките и самите редове. Лесно и бързо се борави с тях.
+ Материалите в интериора са от високо качество.

Минуси
- Стана въпрос за липсата на "светулки" по волана и централната конзола. Фаровете също трябва да са малко по-добри.
- С повече отделения са вещи салонът щеше да е наистина перфектен. Все пак Grand C-Max си остава семеен автомобил, каквото и да говорим.
- Бордовият компютър трябва да е по-подробен и по-достъпен за човъркане.

Технически показатели - Ford Grand C-Max

Двигател - 4-цилиндров, бензин, турбо, директно впръскване
Работен обем - 1596 куб. см
Максимална мощност - 150 к.с. при 5700 об
Макс. въртящ момент - 240 (270 при овърбууст) Нм при 1600-4000 (1900-3500) об/мин
Ускорение 0-100 км/ч - 9,9 сек
Максимална скорост - 202 км/ч
Трансмисия - 6-степенна механична
Разход на гориво - 6,8 л/100 (комбиниран, по заводски показатели)
Вредни емисии
(CO2)  - 159 г/км
Гуми/джанти - 215/55/R16
Тегло - 1500 кг

Цена - 42 880 лв. (за ниво "Тренд"), 46 200 лв. (на тествания "Титануим") с пет години гаранция.

ГАЛЕРИЯ

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • "Григор ли? А лекарите, учителите, пенсионерите, здравната каса ..."
    "Григор ли? А лекарите, учителите, пенсионерите, здравната каса ..."
     
  • Велик българин подчини елита и влетя на първа страница в Книгата на спортната слава
     
  • Гъргоров настигна Гущеров в листата на голмайсторите
     

FACEBOOK

Cars // //

Публикувано на:
  • АРХИВ

ГАЛЕРИЯ

ВИДЕО