-
АРХИВ
-
Руската GAZ потвърди, че има интерес към Opel
-
Франкфурт 2011: Порцелановият Bugatti Veyron за 1,6 млн.
-
Новата Lancia Ypsilon готова за Женева
След като i3 е градската кола на близкото бъдеще, значи i8 трябва да е спортната, поне според BMW. А общото между двете е годината на раждане - 2013-а. Както и алтернативният характер.
Също като при i3, концепцията за i8 е зададена преди две лета. Първоначално бе наричана Vision EfficientDynamics (Vision ED). Оттук започват разликите.
i8 е купе с две врати, 2 плюс 2 места и двойно предаване. Последното е факт, благодарение на грижещ се за задния мост 1,5-литров бензинов двигател, предпочетен пред аналогичен дизел, и на електромотора, познат от i3.
Електрическата тяга се занимава с предните колела, така се получава задвижване 4х4. Мощността на агрегата с вътрешно горене е 220 к.с., а 130 добавя електромотора, което прави общо 350 "коня" - доста добра сила за спортен автомобил. Той ще има и скромна маса - 1480 кг. "Виновник" тук е карбона - основният материал за каросерията.
i8 се зарежда в контакта. Придвижването му може да се осъществява и само от електричество - най-много за 35 км, при разход под 3 л/100 км. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
А късият спринт до "стотака" отнема 4,6 секунди - с 3 стотни по-бързо от M3 купе. За което помага и автоматичната трансмисия с два съединителя.
Твърди се, че i8 е способен да измине около 600 км, преди да се наложи зареждане на батерията или на резервоара. Разполага с нещо като система KERS за регенериране на спирачната енергия и също с технология старт/стоп.
Като размери отговаря на 3-series cope.
Интересно е също, че въпросният 1,5-литров бензинов двигател ще се вгражда също в Mini (от догодина) и в 1-series (от 2014-а).
|