-
АРХИВ
-
-
Любо Ганев на представянето на Audi A6
-
В Германия: Продажбите на Audi A1 буксуват
Този тест трябваше да е написан доста по-рано през годината - лятото, когато бе и направен. По ред причини го забавихме. Което не е в ущърб на колата. Сериозно обновената Opel Antara тогава доказа, че може да "плува". Не да плава - важно уточнение!
На книга сега е нейният коронен сезон. Само на книга, понеже всъдеходите вече не служат само в белия сезон, а във всички останали, карат ги всякакви хора по пол, възраст, вкус и т.н. Правят ги така, че да стават и за почти всякакви пътища. Такава е била и една от целите на хората в Opel - да развият Antara в малко по-универсална машина, отколкото беше преди.
Да почнем от дизайна, както е прието при представянето на нов модел. На теста много се коментираше смелото решение да не се мине само с освежаване и облагородяване чрез някоя и друга хромирана лайсна или алуминиев елемент (снимка 10 в галерията). Antara 2012 е доста по-американска. Отзад промените са козметични, отпред обаче се набиват и на невъоръжено око. Новият модел е с по-изразени радиаторна решетка, броня и подброня, а фаровете за мъгла са поставени по-високо...
Или ще вземете автомобила за янки, или за доработка на една популярна фирма, която прави тунинг с возилата на Opel. Лично аз съм отявлен американофил и новото лице на Antara ми допада. Най-малкото тя има вече доста по-запомняща се и отличаваща физиономия. Преди се губеше някак. В интерес на истината, дизайнът не се харесва на всички. И както се казва в такива случаи, нека всеки прецени сам.
Дизайнерите естествено, не са подминали и интериора, в който личат промени по таблото и централната конзола, по обзавеждането и материалите.
Стигаме до двигателната гама. На теста бяха налични бензиновият мотор 2,4 л, 16V, 167 к.с. и дизелът 2,2 CDTI, който се предлага с избор между две мощности - 163 и 184 к.с. Тогава още го нямаше своеобразният таран 3,0 V6 със своите 264 "коня".
Искаше ми се да разчупя дизеловата хегемония напоследък и да се спра по-подробно на бензина. Няма как обаче - и двата дизела са за предпочитане, независимо дали човек ще избере механична или автоматична трансмисия (6-степенни са). По-малкият CDTI никак не е малък със своите 350 Нм максимален въртящ момент, при това налични още преди 2000 оборота. При по-големия въртящият момент скача до 400 Нм (виж по-долу). Може би този агрегат е идеалният избор за Antara - харчи малко повече от събрата си, но дава огромно удоволствие и чувство за превъзходство при шофиране.
При тази двойна преса бензиновият отстъпва (не говоря за 3,0 V6). Той трябва да се държи в обороти - над 4000, освен ако не сте спокойна натура, която отдавна е дала път в живота си на други усещания за сметка на спортната тръпка.
Новата Antara стои добре на пътя, "по-компактно" от своята предшественица, вози по-хубаво. Но всичко изредено по-горе не бе изненада. Малко или много, човек очаква тези неща. Свикнали сме да определяме високопроходими машини като на Antara на градски всъдеходи, "паркетни лъвове" и т.н. Трябва дебело да се подчертае, че и сега Antara не е типичен офроудър за най-тежките трасета.
Не бива обаче да бъде и подценяван. Не си мислете, че е беззъб. Всъщност във втория ден на теста мнозина зяпнахме от почуда. Ето какво се случи, при това с моя милост зад волана. Трябваше да се мине няколко пъти по река край Казанлък. Организаторите на теста се оказаха леко изненадани от пълноводието й. Гид и нещо като инструктор на журналистите бе д-р Светослав Дойчинов, един от бащите на офроуда у нас.
Налагаше се последното пресичане на реката да стане бавно и да се следят командите на Дойчинов. Нещо обаче не се разбрахме с доктора. Аз смело дадох газ, водата заля предния капак и стигна почти до покрива. Последна гневна реакция от страна на Дойчинов. Отново не се разбрахме. Спрях посред реката. Водата ни заливаше отвсякъде. Направих маневра назад, защото в първия момент не можех напред. Колата просто продължи. Минахме. Не влязоха риби в купето. Пробвахме Antara почти по ръба на възможностите й в дадената ситуация. А останалите ни колеги си направиха хубави снимки.
Това е. Едно прагматично отклонение за финал - с по-големите двигатели (и дизел, и бензин), Antara се предлага с 4х4. С останалите имате избор, можете да я вземете само с предно предаване.
Плюсове
+ Богат избор на двигатели и нива на оборудване.
+ Двата дизела са отлични, особено по-големият.
+ Доста прилични възможности за офроуд, поработено е по окачването и по самата система AWD.
Минуси
- Панелът за аудиото и климатроника на централната конзола е останал от старата Antara. Трябваше да го сменят.
- Има какво да се желае като динамика от по-малкия бензин.
Технически показатели - Opel Antara 2,2 CDTI, 184 к.с.
Двигател - 4-цилиндров, турбодизел, директно впръскване
Работен обем - 2231 куб. см
Максимална мощност - 184 к.с. при 3800 об
Макс. въртящ момент - 400 Нм при 1750-2750 об/мин
Ускорение 0-100 км/ч - 10,1 сек
Максимална скорост - 191 км/ч
Трансмисия - 6-степенна автоматична
Разход на гориво - 7,8 л/100 (комбиниран, по заводски показатели)
Вредни емисии (CO2) - 205 г/км
Тегло - 1750 кг
Цена - 59 280 лв. (за ниво "Енджой" в "София Ауто")
|