go to bulgarian version go to romanian version go to greek version go to turkish version go to serbian version go to russian version go to english version go to dutch version go to chinese version
Cars // Тест драйв // Тест драйв - Opel Antara плува в свои води

Тест драйв - Opel Antara плува в свои води

Валeнтин Маринов Публикувано на: 30.12.2011, 11:24
© Opel
  • АРХИВ

  • Opel осъвремени "баничарката" си
    Opel осъвремени "баничарката" си
     
  • Opel обещава по-евтина Ampera от 2015-а
     
  • Продава се рядко Ferrari за 3 милиона евро
     

Този тест трябваше да е написан доста по-рано през годината - лятото, когато бе и направен. По ред причини го забавихме. Което не е в ущърб на колата. Сериозно обновената Opel Antara тогава доказа, че може да "плува". Не да плава - важно уточнение!

На книга сега е нейният коронен сезон. Само на книга, понеже всъдеходите вече не служат само в белия сезон, а във всички останали, карат ги всякакви хора по пол, възраст, вкус и т.н. Правят ги така, че да стават и за почти всякакви пътища. Такава е била и една от целите на хората в Opel - да развият Antara в малко по-универсална машина, отколкото беше преди.

Да почнем от дизайна, както е прието при представянето на нов модел. На теста много се коментираше смелото решение да не се мине само с освежаване и облагородяване чрез някоя и друга хромирана лайсна или алуминиев елемент (снимка 10 в галерията). Antara 2012 е доста по-американска. Отзад промените са козметични, отпред обаче се набиват и на невъоръжено око. Новият модел е с по-изразени радиаторна решетка, броня и подброня, а фаровете за мъгла са поставени по-високо...

Или ще вземете автомобила за янки, или за доработка на една популярна фирма, която прави тунинг с возилата на Opel. Лично аз съм отявлен американофил и новото лице на Antara ми допада. Най-малкото тя има вече доста по-запомняща се и отличаваща физиономия. Преди се губеше някак. В интерес на истината, дизайнът не се харесва на всички. И както се казва в такива случаи, нека всеки прецени сам.

Дизайнерите естествено, не са подминали и интериора, в който личат промени по таблото и централната конзола, по обзавеждането и материалите.

Стигаме до двигателната гама. На теста бяха налични бензиновият мотор 2,4 л, 16V, 167 к.с. и дизелът 2,2 CDTI, който се предлага с избор между две мощности - 163 и 184 к.с. Тогава още го нямаше своеобразният таран 3,0 V6 със своите 264 "коня".

Искаше ми се да разчупя дизеловата хегемония напоследък и да се спра по-подробно на бензина. Няма как обаче - и двата дизела са за предпочитане, независимо дали човек ще избере механична или автоматична трансмисия (6-степенни са). По-малкият CDTI никак не е малък със своите 350 Нм максимален въртящ момент, при това налични още преди 2000 оборота. При по-големия въртящият момент скача до 400 Нм (виж по-долу). Може би този агрегат е идеалният избор за Antara - харчи малко повече от събрата си, но дава огромно удоволствие и чувство за превъзходство при шофиране.

При тази двойна преса бензиновият отстъпва (не говоря за 3,0 V6). Той трябва да се държи в обороти - над 4000, освен ако не сте спокойна натура, която отдавна е дала път в живота си на други усещания за сметка на спортната тръпка.

Новата Antara стои добре на пътя, "по-компактно" от своята предшественица, вози по-хубаво. Но всичко изредено по-горе не бе изненада. Малко или много, човек очаква тези неща. Свикнали сме да определяме високопроходими машини като на Antara на градски всъдеходи, "паркетни лъвове" и т.н. Трябва дебело да се подчертае, че и сега Antara не е типичен офроудър за най-тежките трасета.

Не бива обаче да бъде и подценяван. Не си мислете, че е беззъб. Всъщност във втория ден на теста мнозина зяпнахме от почуда. Ето какво се случи, при това с моя милост зад волана. Трябваше да се мине няколко пъти по река край Казанлък. Организаторите на теста се оказаха леко изненадани от пълноводието й. Гид и нещо като инструктор на журналистите бе д-р Светослав Дойчинов, един от бащите на офроуда у нас.

Налагаше се последното пресичане на реката да стане бавно и да се следят командите на Дойчинов. Нещо обаче не се разбрахме с доктора. Аз смело дадох газ, водата заля предния капак и стигна почти до покрива. Последна гневна реакция от страна на Дойчинов. Отново не се разбрахме. Спрях посред реката. Водата ни заливаше отвсякъде. Направих маневра назад, защото в първия момент не можех напред. Колата просто продължи. Минахме. Не влязоха риби в купето. Пробвахме Antara почти по ръба на възможностите й в дадената ситуация. А останалите ни колеги си направиха хубави снимки.

Това е. Едно прагматично отклонение за финал - с по-големите двигатели (и дизел, и бензин), Antara се предлага с 4х4. С останалите имате избор, можете да я вземете само с предно предаване.

Плюсове
+ Богат избор на двигатели и нива на оборудване.
+ Двата дизела са отлични, особено по-големият.
+ Доста прилични възможности за офроуд, поработено е по окачването и по самата система AWD.

Минуси
- Панелът за аудиото и климатроника на централната конзола е останал от старата Antara. Трябваше да го сменят.
- Има какво да се желае като динамика от по-малкия бензин.

Технически показатели - Opel Antara 2,2 CDTI, 184 к.с.

Двигател - 4-цилиндров, турбодизел, директно впръскване
Работен обем - 2231 куб. см
Максимална мощност - 184 к.с. при 3800 об
Макс. въртящ момент
- 400 Нм при 1750-2750 об/мин
Ускорение 0-100 км/ч - 10,1 сек
Максимална скорост - 191 км/ч
Трансмисия
- 6-степенна автоматична
Разход на гориво - 7,8 л/100 (комбиниран, по заводски показатели)
Вредни емисии (CO2)  - 205 г/км
Тегло - 1750 кг

Цена - 59 280 лв. (за ниво "Енджой" в "София Ауто")

ГАЛЕРИЯ

 

ВИДЕО

ГАЛЕРИИ

Нисан BMW 6 Series Gran Coupe
Ford Kuga Mercedes-Benz A-class

СПОРТНИ НОВИНИ

  • Гонзо потъна в спомени преди мача с ЦСКА
    Гонзо потъна в спомени преди мача с ЦСКА
     
  • Милиславлевич се завръща в групата на ЦСКА
     
  • Литекс взе победа над Локо Сф в мач с 6 гола
     

FACEBOOK

Rss

© Prosport.bg. Всички права запазени.

Created by Dimitar Mitoff.